קינג: מסיון בירושלים בחסות העירייה, ראוכברגר: מדובר בתפילות נוצרים

    נתן גולד | צילום: אילוסטרציה 1 Comment on קינג: מסיון בירושלים בחסות העירייה, ראוכברגר: מדובר בתפילות נוצרים
    14:18
    06.05.24
    אפרת ברזל No Comments on "אבא הלקה את עצמו כל חייו שלא הציל את משפחתו מהשמדה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אריה קינג, חבר מועצת עיריית ירושלים פנה ליתר חברי המועצה בעיריית ירושלים האחרים למנוע פעילות מסיונרית, במבנה ציבורי השייך לעירייה. בפנייתו הוא מציין, כי ברעננה נמנעה פעילות מסיונרית לאחרונה, בעקבות פעילותו של רב העיר במקום, הרב יצחק פרץ, הוא מצפה כי רבני העיר ירושלים, וחברי המועצה של כלל הסיעות ובדגש החרדיות, יפעלו באופן דומה בירושלים

    במכתב ששלח השבוע חבר העירייה אריה קינג, נכתב: "ידידיי חברי מועצה והנהלה יקרים, אם דמותה של העיר חשובה לכם, אם שמירת צביונה היהודי של העיר וקדושתה של העיר היא לא רק סיסמת בחירות , אלא אורח חיים ומשנה תורה בשביל כול אחד ואחת מכם, אני מצפה שתשתפו פעולה ותפנו לראש העיר ברקת ותטילו את כול כובד משקלכם להסיר את הרעה הגדולה הזו שמתכוננת בעיר הקודש באולם של עיריית ירושלים. פניתי אליכם לפני 24/3/2015 ולצערי ולהפתעתי הרבה, לא קיבלתי אף תגובה ולא שמעתי על התערבות אחת הסיעות בעניין זה.

    אבקש לשוב ולבקש מכם לדרוש את ביטולו של האירוע באולם העירייה הידוע כ'ארנה'."

    בפנייתו לציבור הוא מבהיר ומוסיף דרישה גם לרבנים הראשיים בעיר שלא יתעלמו:

    "באירוע ישתתפו מיסיונרים מפורסמים מכול העולם ואין מקום לכנס שכול כולו טומאה ועבודה זרה, בעיר הקודש- ירושלים. תושבי ירושלים שבעיית/תופעת המיסיון מדאיגה אותם חייבים לפנות לנבחרי הציבור החרדים והדתיים-לאומיים ולדרוש מהם לאמץ את דפוס הפעולה של חברי המועצה בעיריית רעננה אשר איימו להתפטר ממועצת העיר אם ראש העיר לא יבטל את האירוע ברעננה שתוכנן לאתמול ו….בוטל!"

    עוד הוא מציין כי "גם מרבני העיר, הראשון לציון, הרב שלמה עמאר שליט"א, והרב האשכנזי הראשי של ירושלים, הרב אריה שטרן שליט"א, אני מצפה לשמוע אמירה ברורה ונוקבת ממש כפי שעשה הרב פרץ, הרב הראשי של רעננה. חודש טוב."

    בתגובה לפרסומים, אומר יו"ר סיעת יהדו"ת בעיריית ירושלים, חבר המועצה, אליעזר ראוכברגר, בשיחה לקול-חי, "כי בעקבות פנייתו הקודמת של אריה קינג, הוא ביקש ממנו לקבל מידע נוסף בנושא. השבוע העביר לו חבר המועצה, את המידע שנבדק, ועל פי בדיקה ראשונית שלו, מדובר באירועים פנימיים של תפילות נוצרים, ולא באירוע שניתן להגדירו כאירוע מסיונרי. הדברים עדיין נמצאים בתהליך בדיקה, כדי לוודאות זאת לחלוטין. אם אכן התברר, לאירוע זה ייתכנו השלכות מסיונריות, בוודאי שסיעת יהדו"ת בעיר, תפעל כנגד היזמה, בכל התוקף למנוע את האירועים הללו."

    בשיחה עם קול-חי מבהיר חבר מועצת העיר אריה קינג, את הרקע למחאתו על הדברים:

    "מדובר בסדרה אירועים של מיסיון נוצרי בנכס עירוני-ציבורי, במהלכו יבוצעו פעילויות מסיונריות שעל פי החוק הישראלי מוגדרות כאסורות. מעבר-לכך הוא מבהיר, מדובר בפעילויות שנועדו לחזק את המשך שיתוף הפעולה בין פעילות המיסיון הבינלאומית עם הפעילות המסיונרית בארץ בכלל ובירושלים בפרט, וזה גם מתבטא בין היתר גם בהרכב המשתתפים ובתוכן המסרים שהמידע לגביהם כבר פורסם."

    בפנייתו הקודמת לפני כחודש לחברי מועצת העיר כותב חבר מועצת העיר אריה קינג את הדברים הבאים:

    "אבקש לבחון משפטית האם מותר לעירייה באמצעות חברת "אריאל" לאפשר פעילות בלתי חוקית בנכס עירוני?

    מדובר בכנסים שבהם יש קריאה להעביר יהודים על דתם, לנצרות. האירועים מפורסמים וייתכן שכבר הוזמנו הימים לטובת האירועים הללו, אני מבקש שהמחלקה המשפטית תבחן היטב האם לא מדובר בסיוע לדבר עבירה".

    אבקש שאת ממצאי הבדיקה תעביר לידי בהקדם, על מנת שיהיה די זמן להודיע למזמיני האולם שימצאו לעצמם אולם אחר (אם בכלל). למיותר לציין, שאני ועוד אחרים שדואגים לדמותה של ירושלים מתכוונים להילחם על דמותה של עיר הקודש.

    פה המקום להפנות אותך לדברי ראש העיר בישיבת מועצת העיר שבה הוא ענה להצעה לסדר שלי בעניין זה ובקשני לפעול למנוע פעילות לא חוקית ולהתריע על כך. אז הנני עושה זאת כאן ועכשיו ובתקווה שתפעל בזריזות וביעילות מול הגורמים המיסיונרים הללו.

    קינג עצמו מטעים ואומר כי טענתו המרכזית היא שמיסיונרים וארגונים מיסיונרים מקבלים במה ומקיימים אירוע בנכס עירוני. לדבריו "הם יכולים לטעון שהם לא יבצעו מיסיונריות בפועל במקום, כי לא יהיו יהודים בכנס. ייתכן שהם צודקים שפ-ע-ו-ל-ה מיסיונרית לא בוצעה אך בכנס ידונו על המיסיון".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      איך אפשר לבקש זאת מנבחרי הציבור, יש טלפון?